Nie wiem czy Bóg istnieje, ale byłoby z korzyścią dla Jego reputacji, gdyby nie istniał" - Renard
Uczestnik może skontaktować się z innym graczem i wymienić doświadczenia, może także poprosić kogoś by zaopiekował się zwierzątkiem podczas jego nieobecności. Innym przykładem była gra w ośrodku Heinekena. Polega ona na dowiezieniu Sidney’a – syna milionera do Sydney. Podróż rozpoczyna się w Amsterdamie, a gracz otrzymuje od ojca Sidney’a określoną, fikcyjną kwotę by móc sfinansować podróż. Dziecko jest bardzo ciekawe i zadaje wiele pytań, na które gracz musi odpowiedzieć. Odpowiedzi można szukać przede wszystkim w Internecie, a większość z nich dotyczy działalności firmy lub jest z nią pośrednio związanych. Gra odbywa się w rzeczywistym czasie, co zmusza do bezczynności podczas wirtualnego przelotu samolotem i ponowne odwiedziny ośrodka po pewnym czasie. Wiadomość o dotarciu na miejsce jest automatycznie wysyłana pocztą elektroniczną na adres gracza, a wszelkie informacje o wynikach gry oraz jej zasadach zamieszczone są na stronie WWW. Interakcja społeczna w tym przypadku istnieje dzięki możliwości porozumiewania się poprzez pocztę elektroniczną z innymi uczestnikami gry w celu uzyskania pomocy. Kartki z życzeniami. Kolejnym rozwiązaniem są usługi oferujące wysyłanie elektronicznych kartek z życzeniami poprzez pocztę elektroniczną. Nadawca ma możliwość wybrania kartki spośród wielu tematycznie segregowanych pozycji lub stworzenia własnej za pomocą narzędzi zamieszczonych na stronie ośrodka. Na podany adres zostaje wysłane powiadomienie i adresat może odebrać życzenia ze strony internetowej. Jednocześnie będąc w ośrodku ma możliwość wysłania własnych życzeń do wybranej osoby, a połączenie ze stroną główną często sprowadza do niej wielu gości. Chat rooms i grupy dyskusyjne. Dość popularnym rozwiązaniem jest zainstalowanie usługi chat. się ogromną popularnością i pozwalają na spotykanie się w wirtualnym świecie ludziom o podobnych zainteresowaniach. Przykładem usług chat jest między innymi „Yahoo Chat Room” (http://chat.yahoo.com) oraz „MS Comic Chat Room” (http://communities.msn.com/people). Przedsiębiorstwo wykorzystując to narzędzie może prowadzić stały nadzór nad przebiegiem dyskusji lub też pozwolić samej jej się rozwijać bez wpływania na przebieg. Często organizowane są spotkania z autorami książek lub innymi znanymi osobami, podczas, których odwiedzający mogą zadawać bezpośrednio pytania, a cały przebieg dyskusji dostępny jest przez pewien czas w ośrodku WWW. Umożliwia to zapoznanie się z przebiegiem rozmowy tym osobom, które nie mogły być obecne w wyznaczonym czasie i wpływa na atrakcyjność merytoryczną ośrodka. Dyskusję mogą również dotyczyć produktów produkowanych przez dane przedsiębiorstwo. Obecność kompetentnej osoby mogącej udzielić wyczerpujących i profesjonalnych informacji bardzo ponosi wartość takiego spotkania, a treść wypowiedzi osób w niej uczestniczących może dostarczyć bogatych informacji na temat opinii o produktach, preferencjach konsumentów i najczęściej pojawiających się problemach. Istnieje także ogromna liczba niekontrolowanych usług chat. Stwarzając odwiedzającym okazję do rozmowy poruszającej określone, interesujące tematy przedsiębiorstwo zyskuje poprawę wizerunku w oczach klientów oraz wzrost wiarygodności. Możliwe jest zainstalowanie w jednym ośrodku kilku chat room, tak, aby odwiedzający mogli rozmawiać na jeden z wybranych przez siebie tematów. Innym równie skutecznym rozwiązaniem jest tworzenie grup dyskusyjnych w ramach ośrodka WWW. Zaletami tej formy komunikacji są przede wszystkim możliwość odbierania pojawiających się wiadomości w późniejszym czasie. Grupy dyskusyjne werbują uczestników na dłuższy czas niż chat rooms, gdyż dyskusje są prowadzone bez jednoczesnej obecności wszystkich uczestników i nie wymagają tak dużego zaangażowania. Współtworzenie stron przez klientów. Doskonałym sposobem na stworzenie interakcji społecznej jest umożliwienie współtworzenia części ośrodka. Dotyczy to przeważnie zamieszczania na stronach opinii konsumentów, ich opowiadań i doświadczeń związanych z produktami firmy. Koncern Van den Berg Food, producent sosów „Ragu Sauce”, reklamowanych jako danie kuchni włoskiej, zachęca do zamieszczenia swoich opowiadań związanych z podróżowaniem po Włoszech na specjalnie przygotowanej stronie kulinarnej dotyczącej kuchni włoskiej. Informacje te stanowią interesującą treść oraz kreują image marki