Nie wiem czy Bóg istnieje, ale byłoby z korzyścią dla Jego reputacji, gdyby nie istniał" - Renard

Senność jest naturalną reakcją spowodowaną niedoborem many (...) Sądzę jednak, że jeżeli skutecznie doprowadzimy do kolistego lub przebiegającego do góry, ewentualnie na dół, przepływu strumienia many między niższym i Wyższym Ja oraz dodatkowo postaramy się o to, aby płynął z powrotem podczas wymawiana słów: »Pozwól opaść deszczowi błogosławieństwa wtedy mana nie tylko wróci do nas jako czysta »deszczowa« woda-mana, ale będzie również oczekiwana i przyjęta przez niższe Ja. Trochę »spotęgowanej« lub wyższej many (...) zdumiewająco ożywia człowieka oraz działa, by go uzdrowić i nieść mu w inny sposób fizyczną lub duchową pomoc.”47 Potwierdzenie zapotrzebowania na manę Gdy zrozumieliśmy już funkcje trzech Ja, wtedy oczywiście najważniejszymi elementami wiedzy o Hunie, które musimy znać, jest mana i możliwości jej zastosowania. Ale dlaczego mana jest niezbędna nie tylko do życia, do pozostawania zdrowym i pełnym dynamiki, lecz również po to, byśmy mogli planować i budować naszą przyszłość? Dlaczego musimy przesyłać manę Wyższemu Ja? Wszystkie trzy Ja są istotami duchowymi, jednak niższe i średnie związane są z ludzkim ciałem. Najważniejszym sensem ich bytu jest to, że żyjemy na Ziemi i możemy uczyć się na podstawie doświadczeń. Doświadczenia te mogą być poczynione jedynie na Ziemi, nie musimy więc dowiadywać się niczego o przeżyciach gdzie indziej. Nasze Wyższe Ja jest istotą duchową nie mającą fizycznego, materialnego ciała, natomiast pozostałe dwa Ja posiadają je. Wyższe Ja jest zarazem ludzkie i boskie. Dlatego też zawsze znajdujemy się w kontakcie z Bogiem (lub jakąkolwiek wyższą istotą). Bez niższego i średniego Ja Wyższe nie mogłoby działać na niższym i gęstszym roboczym poziomie, tzn. w bardziej gęstej materii fizycznego, związanego z Ziemią, ciała. „Podczas gdy idea mówiąca, iż »musimy nakarmić bogów, jeżeli oni mają nas pożywić«, nie jest nowa w Indiach, to w innych krajach i religiach została źle zrozumiana. Zawsze sądziliśmy, iż »bogowie« posiadają całą moc i potęgę, natomiast my musimy wyprosić u nich jej część dla siebie. Jako chrześcijanie modlimy się: »Niech twoja będzie siła, wspaniałość i dostojność...«. W dzisiejszych czasach mówimy o pobieraniu »uniwersalnej siły życiowej«, pochodzącej z »uniwersalnego źródła«, znajdującego się pod kontrolą uniwersalnego ducha. Z zaskakującą wyrazistością okazuje się, że niższe Ja (podświadomość, unihipili) i fizyczne ciało są źródłami tej siły, źródłami wykorzystanymi na wszystkich trzech poziomach życia, na których operują trzy Ja. (...) Opłacałoby się zająć sprawdzeniem i zachowaniem użytku, jaki robili kahuni z dawnego »prawdziwego światła«. Nawet jeżeli odkrycie tajemnicy stojącej za używaniem many podczas pracy z Wyższymi Ja byłoby jedyną rzeczą, do której dojdziemy, (...) każdy krok zbliży nas do ostatecznego celu - poznania Wyższych Ja i pracowania z nimi ręka w rękę oraz pod ich kierownictwem."48 Po ponad czterdziestu latach badań nad Huną i ponad dwudziestu po odkryciu kodu językowego Max Freedom Long sądził, iż potwierdzona została konieczność przesyłania many Wyższemu Ja. „Z naszych badań wyniknęła nadzwyczaj podniecająca wiadomość49 - potwierdzenie faktu, iż w Hunie wierzy się, że mana musi być odesłana razem z modlitwą, aby dzięki temu Wyższe Ja, względnie »Wielka Społeczność Wyższych Ja«, posiadały potrzebną im ziemską siłę, której używają na swoim poziomie do pracy nad stworzeniem, przedstawionych w modlitwie, pożądanych stanów. Potwierdzony został również fakt dokładnej budowy modlitwy, jako obrazów form myślowych. (...) Teraz mamy wreszcie bezpośrednie potwierdzenie jednego z najdziwniejszych i jedynych w swoim rodzaju przekonań oraz praktyk występujących w Hunie. (...) Jednym z konceptów Huny, który wielu ludzi mogłoby zaakceptować jedynie z wielkim trudem, szczególnie ci należący do wyznań chrześcijańskich, była konieczność przesłania many Wyższemu Ja przez sznur aka jako części modlitwy. Nauczono nas wstawania i odmawiania modlitwy. To wszystko. A ponieważ niektóre modlitwy, szczególnie te wymówione bezgłośnie w momentach niebezpieczeństwa lub rozpaczy, z całą pewnością zostały wysłuchano i otrzymano na nie odpowiedź, sądzono, iż przygotowania do modlitwy w Hunie, zanim zostanie ona wymówiona, a do tego jeszcze dar many, prawdopodobnie nie są potrzebne. Dogmat brzmi: »Bóg jest wszech-mocny« i wszystkie modlitwy kierowane są do Boga, przy czym chrześcijanie dodają jeszcze: »Dlatego prosimy w imieniu Jezusa jako naszego orędownika«. (Kahuni używali tajnego kodu, aby ukryć swoje tajemne nauki. Dlatego też Jezus został przez nich uznany jako Wyższe Ja nauki Huny.) Ofiarowywanie many w wielu religiach zastąpione zostało przez zewnętrzny i pozorny rytuał składania ofiary. Nie wiemy dokładnie, czy mana ofiarnych zwierząt lub ptaków nie służyła również określonym celom