Nie wiem czy Bóg istnieje, ale byłoby z korzyścią dla Jego reputacji, gdyby nie istniał" - Renard

Ofiarowywanie darów i ich przyjmowanie, odkrywanie własnego umysłu w zaufaniu, zadawanie pytań w zaufaniu, przyjmowanie prasada i ofiarowywanie prasada, są sześcioma symptomami miłości, którą bhaktowie darzą siebie wzajemnie. ZNACZENIE: Poprzez intonowanie maha-mantry Hare Kryszna, Hare Kryszna, Kryszna Kryszna, Hare Hare; Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare, oczyszczone zostaje nie tylko serce wykonującego ten proces, ale oczyszczony zostaje również każdy, kto przypadkiem słucha tej mantry. Poprzez słuchanie tych transcendentalnych wibracji zostają oczyszczone nawet dusze w ciałach zwierząt, owadów, drzew i innych gatunków życia, i w ten sposób otrzymują przygotowanie do pełnego rozwinięcia świadomości Kryszny. Fakt ten wytłumaczył Thakura Haridasa, kiedy Pan Caitanya Mahaprabhu zapytał go, w jaki sposób istoty nie będące w ludzkich ciałach mogą zostać wyzwolone z materialnej niewoli. Haridasa Thakura odpowiedział, że intonowanie świętych imion jest tak pełne mocy, że nawet jeśli wykonywane jest w głębokiej dżungli, to poprzez słuchanie tych wibracji także drzewa i zwierzęta poczynią postęp w świadomości Kryszny. Fakt ten został udowodniony przez Samego Śri Caitanyę Mahaprabhu, kiedy wędrował przez las Jharikhanda. Wtedy tygrysy, żmije, jelenie i wszystkie inne zwierzęta wyzbyły się wrodzonej im wrogości i wzięły udział w sankirtanie, śpiewając i tańcząc. Oczywiście my nie możemy imitować czynów Pana Śri Caitanyi Mahaprabhu, ale powinniśmy podążać Jego śladami. Nie posiadamy dostatecznej mocy, aby oczarować niższe zwierzęta, takie jak tygrysy, żmije, koty i psy, i sprawić, by tańczyły, ale poprzez intonowanie świętych imion Pana możemy pozyskać wielu ludzi do świadomości Kryszny. Rozdawanie czy szerzenie świętego imienia Pana jest wzniosłym przykładem obdarowywania innych czy wspomaganie ich (zasada dadati). W ten sam sposób należy też przestrzegać zasady pratigrhnati i otwarcie przyjmować prezenty transcendentalne. Należy interesować się świadomością Kryszny i mieć szczere pragnienie zrozumienia pozycji tego materialnego świata. W ten sposób spełnione zostanie guhyam akhyati prcchati. Członkowie Międzynarodowego Towarzystwa Świadomości Kryszny zapraszają swoich sympatyków i członków wspomagających na niedzielne uczty, organizowane w naszych licznych placówkach. Przychodzi wielu zainteresowanych, przyjmują oni prasada, a kiedy tylko możliwe, także sami zapraszają do siebie członków towarzystwa, jak i innych ludzi. Ludzie powinni porzucić towarzystwo tak zwanych yoginów, jnani, karmi i filantropów, ponieważ obcowanie z nimi nie jest korzystne dla nikogo. Jeśli ktoś rzeczywiście pragnie osiągnąć cel ludzkiego życia, to powinien obcować z bhaktami świadomymi Kryszny, gdyż są to jedyne osoby, które nauczają, w jaki sposób można rozwinąć miłość do Boga. Religia jest szczególną funkcją społeczeństwa ludzkiego, i to ona właśnie odróżnia społeczeństwo ludzkie od społeczeństwa zwierząt. Społeczeństwo zwierząt nie posiada kościołów, cerkwi, czy systemu religijnego. Natomiast w każdej części świata każde społeczeństwo, nawet najbardziej zdegradowane, posiada jakiś system religijny. Nawet społeczeństwa dzikusów zamieszkujące w dżunglach mają własne systemy religijne. Kiedy religia rozwija się i przemienia w miłość do Boga, to wtedy mówimy, że odnosi ona sukces. Jak oznajmia Pierwsze Canto Śrimad-Bhagavatam (1.2.6): sa vai pumsam paro dharmo yato bhaktir adhoksaje ahaituky apratihata yayatma suprasidati "Najwyższym zajęciem (dharmą) dla całej ludzkości jest to, co umożliwia ludziom osiągnąć miłosną służbę oddania dla transcendentalnego Pana. Taka służba oddania musi być wolna od wszelkich motywacji i musi być bezustanna: wtedy może ona dać pełną satysfakcję duszy." dadati pratigrhnati guhyam akhyati prcchati bhunkte bhojayate caiva sad-vidham priti-laksanam dadati – daje jałmużnę; pratigrhnati – przyjmuje w zamian; guhyam – tematy poufne; akhyati – tłumaczy; prcchati – pyta; bhunkte – je; bhojayate – karmi; ca – również; eva – z pewnością; sat-vidham – sześć rodzajów; priti – miłości; laksanam – symptomy. Ofiarowywanie darów i ich przyjmowanie, odkrywanie własnego umysłu w zaufaniu, zadawanie pytań w zaufaniu, przyjmowanie prasada i ofiarowywanie prasada, są sześcioma symptomami miłości, którą bhaktowie darzą siebie wzajemnie